מועדון בורגמן – הטיול לרמת הגולן

 

שלום לכולם ושבוע טוב!

לאחר יום מלא ועמוס ב"תוכן" מעניין הגענו  הביתה .

הרשמים , התודות וההערכה שלי מיום כזה כייפי לא יכולים לעבור ובודאי אינם מובנים מאליהם.

יצאנו מגלילות קבוצה הכוללת את חברי המועדון מהמרכז, הדרום, השפלה וההרים. המשכנו צפונה ולקבוצה הצטרפה הקבוצה מאיזור השרון ולבסוף בצומת מגידו הצטרפו החברים מהצפון בראשותו של אלוף הפיקוד שמעיה 

לאחר ברכות,חיבוקים ונשיקות(ממש משפחה מתגעגעת) התארח ובא לבקשתי חברי לעבודה מיקי הראל.

מיקי עבד בקווי הגליל בחברת אגד והוא היה הנהג ש"חטף" את הפיגוע בצומת מגידו שבו נהרגו 17 חיילים ואזרחים (הוא עוד היה מעורב בפיגועים בעבר הרחוק) קיבלנו ממנו הסבר ורקע על עברו וגם שמענו ממקור ראשון את החוויה המצמררת.

משם המשכנו לארוחת הבוקר הקלה שחברת עופר אבניר הכינה לנו ביער לביא, לאחר סיום הארוחה המשכנו בדרכנו לקיבוץ אל רום ברמת הגולן שם התארחנו וקיבלנו הסבר על איזור הקרב בעמק הבכא.משם רכבנו למתחם " עוז 77" עמק הבכא.

שם קיבלנו הסבר קצר וממצה של ה"חוויות" העיקריות שהאיזור הזה עבר...

לאחר הצילומים ושיחת הסיכום הקצרה והעיניינית יצאנו משם לארוחת הצהריים.

אני רוצה להודות לכל החברים שעזרו לי בהוצאת הטיול לפועל ובהצלחתו...

בראשונה אני רוצה להודות לעופר אבניר ולחברינו מיכאל שליוה אותנו לאורך המסלול ודאג לכל מחסורינו.

לחברי המועדון, לאיל גור, למיקו, לשלום פונגי, לגנאדי,לשמעיה, ליוסי ושמוליק המכונאים שהיו מאספים ו"אספו" את כולם ודאגו שנהיה יחד

לחברינו המדריך גלעד סלוצקי, על ההכנה והדאגה שלכולם יהיה מעניין.דאג לאתרים מעניינים .שאני מאמין הוסיפו לכל אחד ואחת מהמועדון...סיפורי מורשת תמיד מעניינים

לסיום , כדברי ה"משורר".....

א ם  א ת ם  נ ה נ ת ם...א נ י  נ ה נ ת י

י ו ת ר  מ מ כ ם

 

לסיום...

הערות , הצעות, ביקורות...יתקבלו בברכה...

 

 

נשתמע ונתראה

 

סוזוקי בורגמן העתידי – היברידי 2WD

 

תכניות שהוגשו לפטנט חושפות מנוע חשמלי מלפנים ובנזין מאחור, מתלה קדמי אלטרנטיבי.

סוזוקי מוכיחה את עצמה כיצרן אקולוגי מוביל, בתוך זמן קצר מוצגים שני חידושים משמעותיים בתחום: החודש תתחיל סוזוקי ניסוי בטוקיו עם מספר יחידות של קטנוע מסוג סוזוקי בורגמן בעל מנוע חשמלי, כאשר אספקת החשמל נעשית באמצעות תאי דלק;

היום נחשף חידוש נוסף של סוזוקי, גם הוא מתבסס על הסוזוקי בורגמן הקטנוע הוותיק והמצליח, וגם הוא בסדרת אבי הטיפוס החדישים האקולוגיים – בקשה לפטנט שמגישה סוזוקי בארה"ב חושפת קטנוע חדיש של סוזוקי עם הנעה כפולה ייחודית (2WD) בה מותקן מנוע חשמלי בתוך הגלגל הקדמי, בעוד מנוע בעירה פנימית מניע את הגלגל האחורי כמקובל. בכך מתקבל קטנוע הנעה כפולה לכול דבר, עם היתרונות הידועים בתחום האחיזה, כושר תאוצה יוצא דופן ויתרון בטיחותי במקרים של לכלוך או מים על הכביש. בנוסף כמובן שההנעה היא היברידית אולם זו הפעם הראשונה בה מפרידים ממש את שני סוגי המנועים כול אחד על גלגל נפרד משלו. מעבר להנעה כפולה ושני סוגי המנועים מציגה סוזוקי מתלה קדמי אלטרנטיבי לקטנוע העתידי הזה, יש לציין כי התרשימים שהגישה סוזוקי יאפשרו לה להשתמש בפטנט של הנעה כפולה משני סוגים גם בדגמים נוספים ולא רק בבורגמן.

 

בטיחות מעל הכול – על חשיבותו של ביגוד מגן

 

הרכיבה על הבורגמן שלנו מסבה הנאה רבה, שימושית במיוחד ותכלס לא היינו רואים את חיינו ללא הבורגמן. כדי שנוכל למצות את יכולתו הרחבה של הבורגמן חשוב שנתן את הדעת לביגוד המגן, מרכיב חשוב מאין כמותו בבטיחות הרוכב. להלן מספר טיפים הנוגעים לביגוד מגן. 1. ביגוד מגן הולם כולל: קסדה איכותית, מעיל, כפפות ונעליים גבוהות/מגפיים. באשר לקסדה, אין ספק שקסדה מלאה מספקת את ההגנה ביותר, לרכיבה במהירות איטית ולמרחק קצר, בעיר, ניתן להתפשר על קסדת 3/4 איכותית, מה עוד שזו מספקת שדה ראיה טוב יותר ופחות מחממת ומסורבלת מקסדה מלאה בשימוש בעיר. אולם בשום אופן אין לרכב עם קסדת חצי! באשר למעיל והכפפות – מאחר ואנחנו רוכבים על קטנוע ולא על אופנוע מירוץ אין צורך לרכב עם מעיל וכפפות העשויים עור שכן אלה כבדים ומחממים ומיועדים לאופנועים – לחלופין מומלץ מעיל קורדורה מאוורר עם מיגונים וכפפות רשת ממוגנות. 2. חשוב שביגוד המגן יהיה ייעודי לרכיבת אופנוע (ולא למשל מיועד לעובדי תעשייה או מע"צ), ואין להתפתות לרכוש ציוד זול, לא מתפשרים על החיים שלנו ולכן את ביגוד המגן מומלץ לרכוש בחנויות 'אבזריון', שם יתאימו לכול רוכב את הציוד המתאים ביותר ובמחיר הוגן; 3. יש להקפיד על לבישת ביגוד המגן בכול רכיבה ולו הקצרה ביותר, מה הטעם בכפפות יקרות אם הן נשארו בבית בעוד אתה רוכב בעיר? 4. הנוסע/ת חשובים ופגיעים בדיוק כמו הרוכב ולכן יש להלביש אותם בדיוק כפי שמלבישים ומגנים על הרוכב, במקום לחסוך על הנוסע האחורי ננהג להיפך, נתגאה  בכמה אנחנו דווקא משקיעים במיגון הנוסעים, שהם מן הסתם האנשים והנשים היותר חשובים בחיים שלנו; 5. צבע שחור לבגדי המיגון הוא יפה – אבל פחות בטיחותי, הצבע השחור בולע קרני אור ולכן מקשה לראותכם, צירוף של בורגמן שחור עם רוכבים הלובשים שחור עלול להעלים את הקטנוע ורוכביו מעיניהם של נהגים לא מעטים, לחלופין ביגוד בהיר, קסדה לבנה, הרבה מחזירי אור ובמיוחד בצדדים, תורמים מאוד לנראות ולבטיחות. בנוסף הצבע השחור מביא להתחממות משמעותית בהשוואה לצבעים בהירים – מדידת חום בקסדה שחורה שעמדה בשמש מוכיחה כי זו התחממה עשרות מעלות צלזיוס יותר מאשר קסדה לבנה שנבדקה באותם תנאים.

 

כך נכין את עצמנו לרכיבה ארוכה עם הבורגמן

 

רכיבה ארוכה בישראל ובמיוחד בחו"ל שם כמובן המרחקים גדולים בהרבה, דורשת הכנה ומומלץ ללמוד מניסיונם של בעלי בורגמן אחרים אשר חוו רכיבות ארוכות ומשתפים אותנו בחוקים שגיבשו. הפעם אספנו מסקנות ונוהלים של בעלי בורגמן מארצות הברית. 1. מרחק יומי לרכיבה עומד על 650 קילומטר בממוצע, נכון שאפשר יותר אולם זה מתחיל להיות בעייתי מבחינת ריכוז ובטיחות; 2. חשוב להיות בכושר גופני טוב, בראש ובראשונה גמישות וסיבולת לב ריאה, פחות באדי בילדינג...; 3. אין לרכב מרחקים ארוכים בבת אחת במידה ואין לך ניסיון קודם – יש לבנות בהדרגה את יכולת הרכיבה למרחקים ארוכים, להתחיל עם 200 קילומטר ביום ולהגדיל בהדרגה; 4. יש להקפיד על שתיה מרובה של נוזלים, מים במיוחד; 5. אל תלחיץ את עצמך, הישאר רגוע, לחץ עלול לגרום לתשישות ואבדן ריכוז; 6. לעולם אל תבטח במזג האוויר, וודא שיש לך ביגוד מגן ברמה הגבוהה ביותר, הגנה מפני רטיבות וקור אינה תמיד זהה וחשוב להיות מוגנים מפני אלה; 7. וודא כי הבורגמן שלך מוכן (במהדורות עבר של הניוזלטר עסקנו בהכנת הבורגמן לרכיבה ארוכה); 8. שא תמיד קיט לתיקון פנצ'ר, בקבוק מים טריים, פנס, מטענים, קיט עזרה ראשונה, סרט הדבקה, טלפון סלולארי, כרטיס אשראי במידה ויש או סכום כסף בסיסי; 9. בתא הכפפות מקם ארנק, טלפון, מפות, כפפות, מטלית.

 

שאלות ותשובות בנושאי תחזוקה – עם מוסך פרו סייקל רעננה, סוכן עופר אבניר לאזור השרון

 

נושא התחזוקה של הסוזוקי בורגמן מעסיק באופן טבעי רבים מבעלי הבורגמנים, כדי לספק תשובה לכמה מהשאלות הנפוצות המגיעות לניוזלטר פנינו למוסך "פרוסייקל", סוכן מורשה שלנו לאזור השרון, בהנהלת ציון חן ואביעד לוטן. שואל א' בעל בורגמן מחדרה: "מדוע בעצם חשוב לטפל במוסך מורשה, התרשמנו שזה יקר יותר ממוסך נניח שאפשר לטפל על המדרכה על יד הבית? תשובת מוסך פרו סייקל: גם אם המחיר מעט גבוה יותר – חייבים לטפל בבורגמן במוסך מורשה עופר אבניר, ה"חיסכון" שתשיג בהחלפת שמן על המדרכה עלול לעלות לך מאוד ביוקר מאחר ומוסך שאינו מורשה יבואן אינו בקיא בנוהלי העבודה על סוזוקי בורגמן ואין לו את הכלים המתאימים. למולו מוסך מורשה נהנה מהציוד הרשמי, דיאגנוסטיקה, מהעדכונים מהיצרן והיבואן והשגחה של משרד התחבורה והיבואן. שאלה נוספת, ג' מחיפה: "הציעו לי לקנות רצועה עבור הבורגמן באי ביי או באמזון – זה כדאי?" תשובת מוסך פרו סייקל: רצועת הוואריאטור בבורגמן הינה חלק חשוב במיוחד, חובה להשתמש אך ורק ברצועה מקורית שנרכשה אצל יבואן סוזוקי או אצל סוכן מורשה בלבד, שימוש ברצועה לא מקורית ו/או שהותקנה שלא במוסך מורשה עלול להביא להרס מערכת ההילוכים! שאלה נוספת מגיעה לפרו סייקל מבעל בורגמן ש' מהדרום: "אני חש נדנודים וחוסר יציבות, האם זה קשור לעובדה שלא בדקתי אוויר מעולם?" תשובת מוסך פרו סייקל: בהחלט יתכן קשר בין חוסר יציבות לבין חוסר אוויר בצמיגים; למעשה בניפוח צמיגיו של הבורגמן 650 מנפחים לחץ אוויר גבוה יותר מהמקובל, עד כדי 38-40 Psi . אגב נסיעה עם לחץ אוויר נמוך מדי אינה רק מסוכנת לבטיחות – היא מחסלת את הצמיג, מאידך לחץ אוויר גבוה מדי גם הוא לא טוב ויביא לקפיצות ותחושה של נוקשות.

 

הודעות ומבצעים

 

אירועי מועדון

20/5 טיול "ג'קי מארח לבוהוריים"

3/6 טיול מועדון ספונטני

8/6 הדרכת "הלבשה נכונה" בסניף בגין ת"א

 

בכל יום חמישי בערב- מפגש מועדון

 

למיקומים, שעות ופרטים נוספים לכל הפעילויות היכנסו לדף הפייסבוק של המועדון - Israel burgman club או צרו קשר עם  ג'קי חכים 052-5743300

 

מבצע "אחריות מדורגת"

מבצע בטרייד אין עופר אבניר! אחריות מדורגת לשלוש שנים על מערכת הCVT ברכישת

0 BURGMAN AN65משומש. 

לפרטים נוספים התקשרו 8588*.

 

 

   לפרטים והזמנות 8588*

סניפי עופר אבניר: רח' הסדנה 6 ת"א, דרך מנחם בגין 19 ת"א, שד' ההסתדרות 25 חיפה

 
פייסבוק לייק
סגור