מועדון סוזוקי בורגמן ישראל יוצא למפגש העולמי של מועדוני בורגמן

ג'קי חכים יו"ר מועדון סוזוקי בורגמן ישראל: "שלום לכול חברי מועדוני בורגמן בעולם לדורותיהם... אנחנו מגיעים למפגש מועדוני בורגמן באירופה שיתקיים בטורינו איטליה. אנו יוצאים לטיול באירופה וניפגש עם כל חברי המועדונים בטורינו. בזאת אנו מאשרים את השתתפותנו.
בברכה ובכבוד הדדי. ג'קי חכים יו'ר מועדון בורגמן ישראל".

 

בטיחות מעל הכול – כיצד רוכבים בסיבובים?

הרכיבה בכבישים ישרים על הבורגמן שלנו, יודע כול אחד, אינה מסובכת כלל, הקטנוע יציב מאוד, והשליטה עליו מרבית, במידה וצריך לבצע בלימה, שינוי כיוון, האצה, הרי שכול עוד הקטנוע זקוף ונוסע בקו ישר הרי שפעולות אלה מבוצעות ללא בעיה. אולם כאשר מגיעים לסיבוב המציאות הזו משתנה, ביצוע סיבוב בקטנוע שלנו מסובך יותר מאשר רכיבה קו ישר ובמקביל הפעולות שהוזכרו קודם – כמו בלימה, תאוצה ושינויי כיוון – הופכים להיות מסובכים יותר לביצוע. להלן סדר הפעולות לביצוע כאשר מתקרבים לסיבוב 1. בלימה והתאמת המהירות לסיבוב לאחר שהערכנו במבט עד כמה הסיבוב מהיר או איטי – שדה הראיה חשוב מאוד ובמידה ושדה הראיה מוגבל יש להקטין עוד ועוד את המהירות. 2. הטיית הקטנוע לתוך הסיבוב. לאחר שהמהירות ירדה לערך שנראה לנו מתאים לסיבוב הנתון יש לדחוף את ידית הכידון הקרובה יותר לסיבוב, לדוגמא אם מסתובבים ימינה יש לדחוף את ידית הכידון  הימנית. בכך מושג "היגוי הפוך" שכן דחיפת הידית הימנית דוחפת את הגלגל הקדמי שמאלה, הפוך מכיוון הסיבוב, והתוצאה היא שהקטנוע "נשכב" על צידו הימני ומתחיל לעקוב אחר רדיוס הסיבוב. במידה והסיבוב מתהדק אין להיבהל, אלא לדחוף עוד את אותה ידית כידון אשר הכניסה אותנו מלכתחילה לסיבוב ובכך ישכב הקטנוע עוד יותר, יקטין את רדיוס הסיבוב. וכאן אנו חוזרים לפעולות המוגבלות בזמן סיבוב ובראשן הבלימה – כאשר הבורגמן מוטה על צידו ונמצא בתוך הסיבוב אין לבלום בחוזקה לעולם שכן אז מסתכנים בהחלקה או בהזדקפות הקטנוע והמשך תנועה ישרה תוך יציאה מהסיבוב וסכנת התנגשות ברכב הבא ממול. לכן יש להימנע מבלימה בזמן סיבוב ואם אין ברירה אז למשוך בעדינות את מנוף הבלם האחורי. באשר לשינויי כיוון בסיבוב ובכלל – אין לנסות לשנות כיוון באמצעות תנועות גוף אלא באמצעות תפעול הכידון בלבד.

 

הבורגמן החדש AN650 EXECUTIVE 2017 – עולם ומלואו של חידושים

שנת הדגם 2017 מזוהה עם דגם חדש לחלוטין של סוזוקי, הבורגמן AN400 – אולם במקביל הושק דגם חדש לגמרי - הבורגמן AN650 וחשוב לחדד עד כמה השתנה ושופר כלי המנהלים הגדול והמוביל בעולם קטנועי המנהלים לשנת הדגם הנוכחית. מנוע השני צילינדר 638 סמ"ק מקורר נוזל עם הזרקת דלק ושני גלי איזון להפחתת רעידות מספק נסיעה חזקה ונוחה. מערכת ההזרקה של סוזוקי עם הזרקת אוויר ייחודית להפחתת זיהום אוויר ויעילות פעולת המנוע. מערכת הפליטה חדשה לחלוטין עם סאונד שקט. מערכת ההילוכים האוטומטית של הבורגמן 650 ייחודית מסוגה בעולם SECVT מציעה 3 מצבים: שניים אוטומטיים לחלוטין (דרייב ופאוור), פלוס החלפה ידנית באמצעות כפתור על הכידון. בשילדה צינורות פלדה וזרוע אחורית אלומיניום ממקמים את המנוע באופן קשיח ואופטימאלי מבחינת חלוקת המשקל. מזלג טלסקופי חדש משלב ספורטיביות עם נוחות במגוון דרכים. המתלה האחורי עם שני בולמי זעזועים עם כיוון לעומס קפיץ ותמיכה מושלמת במשקל הכלי. בלמי דיסק עם מערכת ABS מתקדמת לשיא הבטיחות מאפשרת כיוון מנופי הבלם, שני דיסקי בלימה מלפנים מספקים עצמת בלימה מדהימה. החישוקים עשויים אלומיניום קל וחזק עם "14 צמיג אחורי רחב ו-"15 קדמי ליציבות וזריזות יוצאות דופן. עיצוב מושך בעל נוכחות, משקף רוח מתכוון להתאמה לגובה משתנה של הרוכבים, המושב החדש מרופד עבה ונוח, משענת הגב מתכוונת בטווח של 50 מ"מ, רגליות הנוסעים נוחות לנסיעות למרחקים ארוכים מאוד. סוזוקי מדגישה את הנוחות עם ידיות כידון חדשות מחוממות, כאשר גם המושבים מחוממים. חלל האכסון הענק של הסוזוקי בורגמן 650 החדש, לא פחות מ-50 ליטר בו ניתן לאכסן שתי קסדות מלאות, בנוסף מצויד הבורגמן 650 אקזקיוטיב בכבל נעילה חיצוני, בחלק הקדמי לא פחות משלושה תאי אכסון למסמכים, סלולארי ועוד. בטיחות כנגד גניבה מושגת בזכות הגנה מיוחדת למפתח ההתנעה. לוח השעונים החדש נראה מעולה ומספק שפע מידע כולל על צריכת הדלק, נורית להחלפת שמן, מצב ההילוכים ועוד, נורית לחיסכון בדלק מסייעת לרכיבה במהירות המיטבית לחיסכון. פנסים חדשים תורמים גם למראה החדיש וגם לבטיחות ותאורה יוצאת דופן, תאורת מאותתים מסוג לד. מעבר לכך מציעה סוזוקי בקטלוג יעודי שפע אבזרים נוספים לבורגמן 650 כך שיתאים לטעמו וצרכיו של כול רוכב.

הרכבת נוסעים על הבורגמן – הנאת השיתוף בתנאי ששומרים כללי התנהגות

הסוזוקי בורגמן 400 ו-650 מתאימים מאין כמותם להרכבת נוסעים, תכנון קפדני של הקטנועים מביא לכך שהנוסעת או הנוסע במושב האחורי יזכו לנוחות, בטיחות והנאה, מושב הנוסעים האחורי בבורגמן הוא רחב ותומך, וכולל בגרסאות רבות של הבורגמן גם משענת גב וידיות אחיזה, וכמובן רגליות הנחת רגליים. אולם הרכבת נוסעת או נוסע במושב האחורי של הבורגמן בבטיחות והנאה ויעילות מחייבת מספר כללי התנהגות הן לרוכב והן למורכבים. נתחיל בכך שהאחריות תמיד היא על הרוכב, אין לצפות מהמורכבת או המורכב לניסיון קודם על דו גלגלי קל וחומר רישיון נהיגה ושום דבר אינו מובן מאליו. לפני הנסיעה חייב הרוכב לוודא כי הנוסעת או הנוסע מצוידים בביגוד מגן ובקסדה הולמת – לעיתים קרובות מדי אנו פוגשים רוכבים ממוגנים לתפארת בעוד הנוסעים מאחור חובשים קסדת אופניים ונועלים סנדלים, מצב מחפיר שאסור שיתקיים. על הרוכב לתדרך את המורכבת או המורכב באשר לצפוי בנסיעה ולתאם כללי התנהגות. מעבר לכך הרוכב חייב להתאים את אופי הנסיעה לעובדה שיש נוסעת או נוסע במושב האחורי. המשקל הנוסף משנה את התחושות, משפיע על ההיגוי ועל היציבות ומעל הכול מדובר בעוד בן אדם שעל בריאותו ורווחתו מופקד הרוכב. לכן אין לרכב במהירות כאשר מרכיבים, להימנע מתמרונים חריפים ובלימות חזקות ולתכנן רכיבה חלקה ורגועה. במקביל על המורכבת או המורכב להימנע מתנועות גוף קיצוניות ובוודאי לא להתנגד לתנועת הקטנוע לצד זה או אחר בזמן סיבובים, כמו כן צריכים הנוסעים מאחור להימנע מלהישען על הרוכב בזמן בלימות אלא לתמוך בגוף בעזרת ידיות האחיזה. על הנוסעת או הנוסע להיות ערניים כול זמן הנסיעה ובשום אופן לא לנמנם, להתעסק בטלפון הנייד וכו' – מעורבות הנוסעים מאחור ברכיבה עצמה, מבט צופה עתיד, תמנע הפתעות, בהלה והתנהגות קיצונית במושב העלולה לפגוע בבטיחות הקטנוע.

 

מועדון סוזוקי בורגמן "טיול קצר לכרמל" מאת ג'קי חכים, י"ור מועדון בורגמן

שלום לכולם. יצאנו לטיול קצר אך מהסוג העמוס בתוכן. הפעם נעזרתי בדינה אשר הציעה ויזמה ביקור מעניין ומאד לא שיגרתי: ביקרנו בגלריה ומוזיאון בדלית אל כרמל אצל הציירת בועינה ומשפחת חלבי, שם התקבלנו באירוח חם ומלבב מלא כבוד ואהבה. ההרצאה הייתה מעניינת ומלאה תוכן על יצירות, מסמכים ותעודות. משם המשכנו להתקרר בגלידה בזיכרון. בין המשתתפים בטיול היו חברים מכל רחבי הארץ, הרכיבה הייתה לחוויה מענגת והביקור למהנה מאד. נזכיר כי היה זה הטיול האחרון של המועדון בארץ, עד לחזרה מטיול ומפגש המועדון באירופה. 

 

בברכה ג'קי.

Gallery

הודעות ומבצעים

 

לעדכונים שוטפים על פעילויות היכנסו לדף הפייסבוק של המועדון - Israel burgman club

או צרו קשר עם  ג'קי חכים 052-5743300.

 

מבצע "אחריות מדורגת"

מבצע בטרייד אין עופר אבניר! אחריות מדורגת לשלוש שנים על מערכת הCVT ברכישת

0 BURGMAN AN65משומש. 

לפרטים נוספים התקשרו 8588*.

 

 

   לפרטים והזמנות 8588*

סניפי עופר אבניר: רח' הסדנה 6 ת"א, דרך מנחם בגין 19 ת"א, שד' ההסתדרות 25 חיפה

 
פייסבוק לייק
סגור